Telefonnummer: 0771 77 78 78

Vanliga frågor och svar 


Här hittar du svar på de vanligaste frågorna som vi tar emot från våra kunder.

Hittar du inte svaret på just din fråga här så ber vi dig att maila till kundtjanst@spotsafe.se 



Larm / Inbrottslarm



Varför ett larm från Spotsafe?


Spotsafe erbjuder ett brett sortiment av produkter och tjänster inom hemlarm, det smarta hemmet och säkerhet för mindre företagslokaler. Vi på Spotsafe har lång erfarenhet av säkerhetsbranschen vilket innebär att vi endast väljer godkända produkter av välkända tillverkare. Alla våra larmsystem levereras färdiginstallerade vilket innebär att du endast behöver skruva upp enheterna. Uppkopplingen sker till dina utvalda telefonnummer där du med hjälp av din egen mobiltelefon har koll på övervakningsområdet dygnet runt. Helt utan månadskostnad.



Vad händer när larmet går? 


Larmet ringer upp de telefonnummer du valt och skickar ett SMS som berättar i klartext om vad som inträffat. Samtliga larmsystem från Spotsafe har även inbyggd siren som aktiveras för att påkalla uppmärksamhet. Om du har kameradetektorer i ditt larm så kommer du även få bildverifieringar till e-post eller APP till Iphone och Android.


Varför ett larm med kameradetektor?


Vid larm aktiveras kameradetektorn och bilder skickas iväg till din e-post. Du kan även komma åt bilderna via vår app. Fördelen med ett kameralarm är att du snabbare kan avgöra vad som inträffat samt om vidare åtgärder som t.ex. att tillkalla polis eller brandkår är nödvändigt. Kameradetektorn kan endast aktiveras när larmet går och skyddar därmed din integritet i bostaden.

Behöver man ett eget SIM-kort till sitt larm? 


Nej, alla larm från Spotsafe har en inbyggd GSM-modul och levereras alltid med ett kontantkort från Telia.


Kan jag ha larm om jag har husdjur?


Ja, alla larm från Spotsafe kan kompletteras med husdjuranpassade kameradetektor upp till 35kg


Kan spotsafe larm kopplas upp till larmcentral?

Nej, i dagsläget erbjuder Spotsafe endast larmsystem med anslutning till telefonnummer som du väljer. Däremot väljer vissa kunder att själv teckna avtal med lokala väktarbolag att svara på deras larm.


Vad kan jag göra med appen? 


Spotsafe app heter Visonic2go finns både till Iphone och Android. Appen ger dig möjlighet att från- och tillkoppla larmet på distans. Du kan se en statuslogg över sparade händelser. Genom appen kan du även ta del av bilder från larmets kameradetektorer. Givetvis är appen säker och kräver godkänd inloggning.


Jag behöver support på mitt larm? 


Spotsafe erbjuder sina kunder fri mailsupport på support@spotsafe.se . Vår målsättning är att svara inom 24h. 



Övervakningssystem / kameraövervakning

Vad behöver man för att installera IP-kameror? 

  1. En Internet-anslutning
  2. En router (Gärna en router med WPS knapp för enklare installation)
  3. En eller flera nätverkskameror
  4. En dator, iPhone, android-telefon, iPad eller android-surfplatta
  5. Ett mydlink-konto
  6. Om du vill installera ett omfattande hemsäkerhetssystem lägger du till en Spotsafe (DNR-322L).


Går det att ansluta IP-kamerorna till våra Larm? 


Nej, det går inte ansluta IP-kamerorna till vårt hemlarm Powermaster 10. Om du är intresserad av ett mer omfattande system med kameror som spelar in är du välkommen att
kontakta oss på 0771-77 78 78 för tips och råd. 

Behöver man skyltar vid övervakning?


Ja, när man handlar övervakningskameror från Spotsafe ingår alltid kameradekaler. 


Jag behöver support på kameror? 


För support på våra IP-kameror hänvisar vi till Dlinks-support för att ge dig som kund bästa service och trygghet vid köp. Du når deras support på 0900-100 77 00 (39 kr per samtal). 

GSM-Kameror Yoyo G3 mailar du support@spotsafe.se. Läs mer under kundtjänst 



Vilka olika betalsätt tillämpar ni och vad innebär det?


Kortbetalning sker i samarbete med Klarna AB. Klarna AB garanterar att kundens kortuppgifter endast kan läsas av betal- och banksystemet - ingen annan! Spotsafe AB lagrar ingen information som rör betaluppgifterna. Vi följer distansköplagen och vid genomförande av kortbetalning reserveras köpesumman på ditt konto. Vi accepterar VISA, Mastercard, American Express och Diners Club. Inga extra avgifter tillkommer vid betalning med kort. Vid fakturabetalning bifogas fakturan försändelsen och betalas inom 10 dagar. Fakturaavgift på 29 kr tillkommer ordertotalen. Då köpet sker på kredit tas en kreditupplysning första gången du väljer fakturabetalning.

Klarna erbjuder följande betalningsätt

Bank- och kreditkort med Mastercard och Visa
Faktura
Direktbetalning via Internetbank
Delbetalning